onsdag 12 mars 2014

Silverlerakurs


smyckestillverkning
Efter en rätt intensiv dag på jobbet och efter en natt då jag vaknat hur mycket som helst så gick jag till silverlerakursen. Trots att man är astrött och har ont i skallen så är det himla kul att lära sig något nytt. Dessutom är ju detta saker som man kan syssla med hemma och det är ju toppen. Man formar saker i silverlerapasta eller i fastare form och bränner dessa med en enkel cream brulee brännare som man kan köpa hos Claes Olsson. 

Har fått en massa roliga idéer. Det enda kruxet är väl egentligen att silver för det är finsilver vi sysslar med, är lite dyrt...Ikväll blev i allafall mitt löv som jag penslat 12 gånger med silverpasta och sedan bränt klart! Efter att ha bränt det under 4 min så lövet brann upp och silvret härdats så kylde jag av det och putsade bort den vita beläggningen och fram trädde mitt fina hängsmycke, skapat som ett litet blad! Så oerhört nöjd jag är. Nästa gång ska jag fixa mina ringar och mitt andra hängsmycke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar