söndag 23 mars 2014

söndag gäsp

Det här med att sova går så där. Mardrömmar och en massa uppvaknanden gör att jag är alldeles för trött nu samtidigt som Widar är galet pigg. Detta trots att han vaknade vid fem och vi gick upp en timme senare.


Matte den rackarn har som vanligt haft sovmorgon till Widar väckte honom under diverse stridsrop som antagligen väckte grannarna också. Jag har under morgonen letat igenom hemnet efter ett hus med uthus, stall, mark och havsnärhet strax utanför Göteborg med 2,7 milj som maxgräns....det gick inte särskilt bra kan jag säga....

Det är många konstiga hus till salu till vansinnespriser, eller så är det grannar inpå knuten, miniträdgård och badrum som inte renoverats sedan 70-talet för 4 milj....suck. Hittade ett drömställe, men det kostade många miljoner...galet, helt galet! Blir så trött.

Vill ju bo kvar i götet, men det går ju inte. Vi kan tänka oss mellan Kungsbacka och Kungälv, men det tänker ju alla andra också och då kostar det...Vann inget på trisslotterna häromdagen heller...Eller jo, 30 kr, men tog en ny lott som inte gav nån vinst så det var ju helt meningslöst!

Idag blir det en lugn söndag, vi ska göra nån utflykt och spika upp lite tavlor och foton. Ska försöka sy lite också. Funderar på att sy en tunika eller klänning till mig själv, om jag får till det! Eventuellt blir det en sväng på TUR-mässan också. Men det är lite jobbigt för jag vill ju egentligen bara åka till Nya Zeeland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar