söndag 2 mars 2014

söndag

Söndag morgon och i köket pågår ett bygge för fullt. Matte ska isolera en hink som han ska använda under ölbryggningen. Verkar helgalet, men Matte är övertygad om att det kommer bli bra och att man inte kan köpa något sånt. Jag tvivlar. 

Widar är galet lycklig då han nu är Mattes hantlangare och får hjälpa till med allt möjligt. De två lever i en egen värld när de kommer igång och man kan inte annat än le. Två tossar, mina tossar! För egen del är jag tvärtrött och efter gårdagens ridning har jag träningsvärk på både ett och två ställen. 

Jag vet inte riktigt vad jag känner för eller orkar. Känner mig mest ur lag, men det blir väl bra ändå. Har funderingar på att gå en sväng på Eurohorsemässan, sista dagen idag, men jag vet inte om jag egentligen har råd. Längtar till första lönen som trillar in i slutet av mars! Vill skaffa en egen skyddsväst och ett par short chaps! Sedan vill jag beställa en silouette cameo! 

Nåja, ni får ha det gott och förhoppningsvis roligare väder än götets gråa smet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar