fredag 28 mars 2014

tråkigt

Att vara sjuk är så tråååkigt. Har haft en snuvig dag med nästan ingen röst och ont i baksidan av ryggen av all hosta. Har hunnit med läkarbesök och psykologbesök och laddat på medicinförrådet så jag lär vara pigg till jobbet på måndag.


Men var asjobbigt att vara nere på stan på eftermiddagen, solen sken och mitt huvud värkte och trots alvedon var jag nog inte feberfri. Men jag fick gjort det jag måste och sedan gick jag hem och la mig på soffan.

Matte och Widar är och träffar farmor på stan just nu. De skulle träffats först i morgon, men när Widar fick veta det blev han helt förtvivlad, han hade väntat på farmor och trodde hon skulle komma förbi ikväll. Så efter lite telefonsamtal så bestämde de att ses på stan för en fika och det var en glad Widar som torkade sina tårar och tog spårvagnen med Matte ner på stan för att träffa Lena och Lasse. Antar att de kommer hem snart.

Ska försöka somna tidigt ikväll och sova bort allt halsont, snuva och hosta. Tänk att man efter alla dessa år inte bara utrotat förkylningar, cancer och annan bakterieskit! Är så trött, orkar inte ens sy trots att jag har en massa utklippta delar som ligger och väntar i min fina syhörna. Hoppas att jag är piggare imorgon, ska ju bli vårvärme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar