måndag 17 mars 2014

trött och AF knas

Gick och jobbade som vanligt i morse, men när jag kom in till fältarna vid lunch så visade det sig att jag enligt schemat skulle varit ledig på förmiddagen. Det hade jag helt missat....men nu får jag ledigt på ons förmiddag istället och det är egentligen bättre, har en del saker jag behöver ta tag i då. Men det kändes lite snopet att komma in till jobbet och inse att jag kunde haft sovmorgon. Men jag hade en vettig morgon på boendet och fick en del gjort så det var ändå bra tid. Hade dessutom fått sova lite under natten så jag orkade jag ju jobba.

Hann med ett meningslöst möte med AF också, bara för att få information kring någon deltidsregel som inte är aktuell för min del. Hoppas innerligt att jag slipper gå tillbaka dit i sommar när vikariatet löper ut. Väl hemma igen hann jag och Widar träffa Matte lite innan hann tog bilen till Landvetter. Därifrån flög han till Stockholm för jobb och representation, dvs lite jobb och hotellnätter med frukost och middagar på restauranger....


Han kommer hem ons kväll och jag skulle gärna bo på hotell och äta middagar på schyssta restauranger i Stockholm. Jag och Widar lever på enkel mat under tiden, det blir diverse pastarätter och sånt. Jag är inte så glad i matlagning och hade jag varit ensam hade det bara blivit mackor. Inte bra när man egentligen ska sköta en viktnedgång som stannat upp för att jag inte skött mig. Blir trött på mig själv, blir trött på det mesta, är oerhört trött.

På AF var de ju måttligt roade över att jag jobbade, fick för andra mötet i rad höra att ska du verkligen jobba, är det här verkligen rimligt, akta så att du inte kraschar och är heltid verkligen rimligt för dig? Blev rätt sur i dag och sa att de borde f-n vara glada att jag hittat ett jobb och att jag tycker om att jobba. Då backade mannen lite och sa att jaja vi är ju glada för dig, men akta så att du inte går in i väggen...

Fattar att det på nåt vis ska vara nån omtanke eller nåt, men allvarligt, jag hade väl för sjutton inte börjat jobba om jag trodde att det skulle skita sig? Det är väldigt skönt att vara på jobbet, bland människor som är som vanliga och utan att behöva vara skraj att OCD och borderline hen ska få ett utbrott eller slippa lyssna på hen om vilka droger som funkar bästa samtidigt som handledaren tycker synd om vederbörande så att hen inte behöver göra det vi förväntas göra....

trött
Men pratar man med AF så verkar de tro att jobba är det dummaste jag kunde göra. Så ville de ju också att jag skulle läsa till undersköterska för att börja med någonting, någonstans...Jag som läst mer än 200p på universitetet och jobbat i många år inom socialt arbete. Höll på att få bryt då. Så mycket galna möten jag varit på genom åren. Nä, klart bättre att jobba! Men visst är jag trött, tossetrött, men det blir väl bättre och snart får jag lön =) Första lönen på tre år, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar