torsdag 20 mars 2014

Vård av sjukt barn

Till slut gick det så klart inte längre och i vanlig ordning har Widars förkylning krupit ner i luftrören och lungorna vilket leder till krupphosta.

Så idag VAB:ar jag eftersom Matte hade saker som han måste fixa och imorgon byter vi eftersom jag har ett möte som är svårt att ställa in. Tycker det är skitjobbigt att ringa jobbet och säga att man inte kan jobba, å andra sidan så kan vi inte skicka Widar till förskolan i det skick han är idag.

Idag blir det en dag hemma med ett barn som växlar mellan att vara halvt utslagen och överenergisk med kraftiga hostattacker. Vi har seriöst tråkigt, är osäker på vad liten orkar och jag får bryt av att bara kolla på barnprogram.

Men det får nog bli tågbygge och till att plocka fram alla målarfärger och lera. Sen anar jag att vi kommer läsa Findus och Castorböckerna till jag får bryt. Är oftast jag som tröttnar, liten tröttnar liksom aldrig. Men först ska vi bygga en uppfinning i duplo, troligen något som slajmiga ormen Lotta kan flyga iväg i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar