söndag 30 mars 2014

vårkänslor

Gick en sväng i vårsolen och fotade lite i Trädgårdsföreningen. Våren jobbar för fullt och det är skönt att det äntligen är på gång. Skulle bara önska att värmen och ljuset kunde värma lika gott inom mig och få undan allt jobbigt mående. Körde lite gatufoto också, men det kommer längre fram när jag fixat till bilderna lite. Nu ska jag bara försöka utrota förkylningen som har grävt sig in i mina luftrör, hostan låter oroväckande luftrörskatarraktig...
skuggor i solen

teveronika, älskade dessa små förgätmigej när jag var liten

okänd blomma

visst gör det ont när knoppar brister

vitaste vitsippan

krokus

snart påsk och påskliljorna blommar för fullt

jag gillar verkligen när man ser det döda/gamla
och det nya/spirande samtidigt

vacker

ljus och skugga

något blått

rodedenronblommorna hade börjat slå ut

njuta i solen

på gång

fru and ville vara ifred

spirande knallgrönt

sveriges färger, blått och gult

snart är det knallgrönt här

fågeln passade sitt fågelbo

vovvar på vårpromenad

ett av Göteborgs vårtecken, att folk sitter vid kanalen och fikar
och myser i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar