fredag 25 april 2014

migrändag

Fullständigt meningslös dag. Var ledig idag då jag jobbar imorgon och hjälpte Matte och Widar komma iväg till Sala. Matte ska på spelhelg och Widar ska busa med sin farmor hela helgen. Pratade med honom tidigare i kväll och han hann knappt prata med mig då han hade fullt upp med att snickra och göra kul saker med farmor. Det värmer verkligen att han har det så gott med henne! Han har sett fram emot helgen med farmor hela veckan så det är kul när det blir bra.

Så Matte och Widar åkte i morse och jag tog det lugnt innan jag gick ner till psykologen för 45 min meningslös tjafs. Hade migränkänning och rätt jobbiga tankar och jag tycker verkligen inte den här psykologmänniskan fattar vad jag pratar om. Hon på MVC verkade i allafall fatta en del, den här människan är bara så fel. Eller kanske börjar jag bli klar med allt psykologtjafs, fast jag undrar det med all röra inom mig.

Migraine how I feel right now Hade tagit Imigran innan besöket så det höll väl migränen lite i schack, men i solljuset och på spårvagnen hem så bara vällde den fram. Pulserade i högersidan av huvudet, ljud och ljuskänsligheten bara ökade och illamåendet vällde fram. Hann precis hem innan jag började kräkas och fick lägga mig i mörker bara för att höra att de förbannade hantverkarna som byter fasaden på huset började hålla på med en såg. Trodde jag skulle bryta ihop innan jag somnade ifrån allt och vaknade några timmar senare.


Hade det på känn redan i går, men då höll det sig med hjälp av medicinen och jag trodde att nattens sömn skulle hålla ordning på det. Hade liksom tänkt att fota en massa idag och sedan dricka vin med en go vän. Nu var det bara att lägga ner och försöka ta sig igenom dagen. Nu har det mesta lagt sig och jag har börjat kolla på Supernatural på Netflix. Har bara sett den senaste säsongen på tv:n, men nu ska jag se alla säsongerna på Netflix. Brukar aldrig kolla på Netflix annat än tillsammans med Widar.

Är mest Matte som använder Netflix, jag har liksom inte haft ork och lust att kolla på någon serie och de flesta filmerna som ligger där är ju gamla. Men kan inte se för mycket på tv:n el datorn när huvudet är som ett getingbo med fördröjning. Blir till att ta medicin så jag verkligen sover ut i natt och orkar jobba på fältet imorgon. Börjar två och slutar ett på natten och då behöver man vara pigg och alert.

exactly. migraine, party of one.
Så min lediga fredag som jag hade tänkt göra en massa av blev bara skräp och snart ska jag lägga mig igen. Försöka att inte fundera på allt utan bara sova. Saknar mina killar. saknar kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar