fredag 4 april 2014

Vårdag i solen med goa vänner

Fredagsmorgonen började med att Widar och Livia snickrade
På torsdagskvällen kom Anna och Livia ner från Västerås och när fredagen kom med sol och ledig från jobbetkänsla så drog vi ut på bus. Matte jobbade, men jag, Widar, Anna och Livia hann med att leka i Slottsskogen, hänga på Plikta, traska genom Haga, köpa kanelbullar och ha glasspremiär. Sol och härligt ute även om vinden fortfarande var kylig. Dagen avslutades med en go pastamiddag på Pasta plus tillsammans med Matte. Gillar verkligen att vara ledig en vardag även om det innebär att jag jobbar vissa lördagar.

På väg genom Slottsskogen

Det grävdes sand på Plikta

Vi lunchade på ett barnanpassat cafe i Linne och jag mindes att jag orkar inte
vara bland andra mammor och småbarn som skriker
Livia visade vad hon tyckte

När vi gick ner genom Linne mot Haga såg vi alla knoppar som börjat slå ut

Påskris fanns det gott om

I Haga blev det mer lekparkslek

gungades det en del
 
vi njöt i solen och åkte tåg till olika länder
Widar var tågförare med stor entusiasm 

solmys jag och Anna

fina ungarna, Widar och Livia

moi

blommar överallt och är sådär
krispigt grönt

finaste busLivia

glasspremiär vid teaterparken

blommande träd på Berzeligatan

Widar är oerhört koncentrerad när han ska beställa
plain spagetti med köttbullar på Pasta Plus

Jag tog ett glas rött och en pappardelle in barca =)
Smakade mums

Matte försökte fota oss och det gick ju sådär...
vet inte vad Widar gör i sin turkosa tröja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar