söndag 4 maj 2014

Hoppträning och lite annat söndagsbus



jag och finaste Lyrik
Idag var det en seg morgon. Testade nya nattmedicinen igår och jag vet inte hur den funkade men jag har legat som i dvala i fem timmar på vänster sida innan jag vaknade stelare än ett kylskåp och med ett oerhört segt huvud. Tog ett par timmar att bli helt pigg i huvudet igen, kan inte säga att jag kände mig utvilad heller, men man får väl testa lite till. 

Framåt lunch så började Widar och Matte snickra klart snickarbänken och jag åkte till stallet för en stunds hästfix och hoppträning. Var rätt stel efter gårdagens lektion så det gjorde gott att mjuka upp kroppen med rykt och mockning. Hämtade Lyrik i hagen och som tur var så var han inte längst ner i dalen som några av de andra hästarna. 
Men det är märkligt, det händer något gott med en när man kommer till stallet. Man snackar med hästen, hejjar på de andra som ska rida, lyssnar på hästarnas tuggande och ljud, fixar och donar och oavsett humör och mående så är det som att gå in i en annan värld och det är så skönt. Det är ingen billig hobby, men inget gym kan ge samma känsla. 
Lyrik knuffar upp sin boxdörr och
planerar att rymma,
han e inte dum inte...
Skulle kunna vara i stallet varje dag, fast ska jag vara helt ärlig så skulle jag inte riktigt hinna det eller orka det just nu. Men jag mår bra av att vara i stallet, det är det ingen tvekan om. Synd bara att min allergi inte är helt borta. En gång i tiden var ju min plan att bli beridare eller stallchef och jobba med hästar resten av livet. Det var innan jag fick en allergichock som följd av alla mediciner i samband med min förlamning. 

Hoppträningen gick hur som helst bra och förutom att jag verkligen måste räta upp min sits så är jag helt klart nöjd. Men det är inte lätt att hoppa en bana på tolv språng när bristen på kondition visar sig i slutet av passet. 
Måste verkligen ta tag i min egen träning, både kondition och styrka för när jag inte orkar så märks det direkt och man blir grymt sur på sig själv! Men det är galet stor skillnad mot när jag började rida i september och knappt tog mig igenom uppvärmningen i en nybörjargrupp...Sedan är det ju galet kul! 

Väl hemma igen möttes jag av en snickrande liten medan Matte höll på att slipa av föreningens utemöbler. Snickarfixet dominerade eftermiddagen och kvällen samt att Matte har plastat in köket. Imorgon kommer de och fixar taket och vattenläckan. Asdrygt, men det ska väl bli bra. Dock vet vi inte om vi kan laga mat imorgon eller inte. Passade på att fixa en god middag på kyckling och med fruktsallad till efterrätt ikväll. Tror jag skulle behöva semester nu!


somrig fruktsallad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar