fredag 30 maj 2014

i behov av färg

Ska till frissan om några timmar och en del av min tredje lön sedan jag började jobba igen kommer gå till att fixa håret. Har gått med håret uppsatt länge nu för att slippa se allt grått och vitt som är på utväxt i mitt hår.

Fick mina första gråa hårstrån när jag var 18 och det hände en del svåra saker. Sedan har det gradvis kommit fler och fler, men det är först sista året som jag fått en massa vita hårstrån och då främst på en fläck på vänster sida. Helt galet.

Skulle jag sätta det på utväxt så är mitt mörka tjocka hår som är en av de saker som jag verkligen gillat hos mig själv troligtvis gråvitt. Jag är inte ens 40 ju, helt galet. Lite sorgligt nästan, har gillat mitt hår som det varit, men nu är det ett faktum att jag måste färga och fixa håret konstant resten av livet. Inte en billig hobby, men får nog satsa på frisörskolan framöver.

snyggt ju
Funderar av och till på att klippa av det, men jag har ju inte varit korthårig sedan jag gick i sexan-sjuan och det var så vidrigt fullt. En kort hockeyfrilla som var så galet ful, men praktisk under ridhjälmen. Men sedan slutet av sjuan så har håret varit mer eller mindre långt och det har jag trivts med, men vem vet, kanske skalar av allt....
också fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar