tisdag 13 maj 2014

så trååkigt

Det suger verkligen att vara sjuk. Har ingen ork till något. Skulle vilja sy och pyssla, men för mycket rörelse innebär att jag mår ännu sämre. Gjorde middag till mig och Widar och fick slänga min mat, då jag höll på att kräkas av lukten. Widar var inte heller så hungrig och nej det beror inte på att jag lagade mat, han fick välja och då blev det köttbullar med pasta och en frukttallrik till efterrätt.

Hoppas innerligt att han inte håller på att bli sjuk. Vi har inte kräkts än, men jag har fortfarande feberfrossa, huvudvärk och ett konstant illamående som inte gynnas av yrsel och brist på mat. Går inte att äta.

Hade behövt blåbärsdryck, ska försöka orka köpa det efter att Widar gått till dagis. Och nej, mitt illamående beror inte på att jag skulle vara gravid. Lika bra att säga det annars kommer frågorna och jag orkar inte riktigt med det. Efter allt vi gick igenom för att få Widar så vet jag väldigt väl att detta inte har att göra med en graviditet. Bara galet illamående.

Widar, gullungen, valde en kort saga idag om Mulle meck och biltvätten för att som han sa"du orkar nog ingen lång saga nu mamma, du är inte frisk". Han har kommit i en go period nu där han kramas, säger att han älskar en, delar med sig av saker och vill vara nära. Så himla fin vår lilla unge. Ja, förutom när han bryter ihop vilket sker dagligen. Inte lätt att vara stor och liten samtidigt.

Men det är skumt vad de lär sig mycket nu, ord, betydelser, interaktion, språk mm. Det är som en svamp, man kan liksom visa och ge en massa och så tar det en stund eller några dagar så kommer det ut igen på ett så självklart sätt att man tror att han kunnat det hela sitt liv. Idag har han bäddat ner mig i soffan och hämtat vatten och tagit in posten, oerhört nöjd med sig själv! Kan själv och jag är stor nu, ingen bebis är viktiga ord i hans vardag just nu. Men vi saknar båda Matte nu! Matte som roar sig på kärnkraftverket i Oskarshamn, en plats jag aldrig skulle vilja vara på! Men han är där och fixar något och kommer inte hem förrän på torsdag. Då är vi friska hoppas jag!! Är så tråååkigt att vara sjuk, allt blir tråkigt då!
bored

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar