lördag 10 maj 2014

Stallet och snickarbänken



I förmiddags drog jag till stallet och gjorde i ordning en trött och seg Lyrik. Blev en tuff lektion med jobb på böjda spår, bågar och byten i ett ridhus som kändes alldeles för varmt. Jag var matt och trött efter natten så visst kunde det gått bättre, men stundtals var det helt ok. Har liksom hittat hur man ska rida den här valacken på över 1,70.

Det är väldigt roligt och idag har jag anmält mig till nästa helgs hoppträning igen så nästa helg blir det dubbla pass. Har dock önskat en annan häst till hoppträningen så får vi se hur det går. Tycker redan att det är tråkigt att ridskolan har uppehåll i sommar för det är en av de bästa stunderna på veckan. Man borde få ridning på recept när man inte mår hundra för det är ett välmående bara att vara i stallet!

När jag kom hem blev det dusch och läka lunch med Matte och Widar. Widar krävde att jag skulle smaka på korv stroganoff, något jag avskyr, men han har ju en poäng i att man måste smaka. Det är ju det vi alltid säger till honom. Så jag smakade och åt sedan min egen kyckling och rislunch.

Sedan visade Widar stolt upp snickarbänken som han och Matte äntligen fått ihop. Liten är oerhört nöjd med den!

Nu ska jag åka och jobba i elva timmar och sedan ser jag fram mot en lugn söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar