lördag 14 juni 2014

Lördag



Lördagmorgon efter en urusel natt vad gäller sömnen, men det är så det varit hela veckan. Asjobbigt, särskilt som jag ska jobba på fält ikväll vilket innebär jobb till ett i natt, går på vid två. Har ingen lust alls och en galen ångestoro i kroppen som gör att det kryper i hela mig.

Har knappt orkat jobba i veckan även om det oftast känns ok när jag väl är där och fokuserar på något annat än mitt eget mående som varit skräp hela veckan. Igår var jag förbi Sahlgrenska och kollade blodtrycket vilket inte var det bästa, hade asont i huvudet igår och det hänger kvar idag. Blev uppmanad att vila och återbesök nästa vecka. Ställde in dagens ridlektion och försöker kurera huvudet innan eftermiddagens och kvällens jobb.
Vad man gör med ångesten vet jag bara inte, antar att man måste leva med den och försöka sova. Blir alltid sämre när jag inte sover och det där med dålig sömn kan vara det som också påverkar blodtrycket enl läkaren. Men vad gör man när huvudet rusar i 250 och vägrar sakta ner?

Hm, blev visst mest gnäll. Om en stund ska vi gå ut i solen med Widar som är på cykelhumör, han vet än så länge inget om ångest utan lever helt i nuet och blir glad av att få cykla eller snickra. Borde antagligen vara med som han!

Förutom jobb den här helgen blir det lekbus och grillning i Kungsbacka, sytid, solbus och kanske en sväng till havet i helgen! Ska försöka träna lite också i någon lugn form imorgon och fixa en bra träningslista på Spotify!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar