fredag 6 juni 2014

nationaldag

Nationaldagstårta
Kom knappt upp ur sängen i morse, är så trött att jag inte klarnade till förrän jag kom till jobbet. Blev dock en märklig morgon då spårvagnarna gick som söndag och jag blev ståendes både vid Almedal och Korsvägen för att vänta på vagnen. Trots att det inte är så länge egentligen, 15 och 20 min så är det knasirriterande. Men kom till jobbet och hade en helt ok dag iallafall och hjärnan klarnade till allteftersom dagen gick.

På fredagsfikan fick vi Nationaldagstårta som var god förutom all grädde och marsipan, men det är ju jag och mina knasigheter. Alla andra slukade den och den var fin! Efter jobbet samtidigt som det började regna igen letade jag runt på stan efter lite presenter till Widar. Han får en stor present och några små och är väldigt pepp på att bli firad, men framför allt på att få fylla fyra. Han vill bli stor alldeles för fort lilla killen. Blir inget stort firande i helgen, men mys med tårta och presenter på söndag är spikat. Hans födelsedag är ju den nionde, på måndagen , men då jobbar vi så då blir det bara något litet på morgonen.

Hittade i allafall en del bra presenter, bla hans favoritböcker som vi lånar jämt på biblioteket. Åkte hem i regnet och han träffa Ronija innan hon åkte till sin kompis och jag somnade i soffan och sov två timmar. Så himla trött är jag. Är trött på ett sätt som liksom inte mildras av sömn, eller så är det att jag sover alldeles för lite. Är så trött i huvudet och kroppen att jag inte ens är sugen på ridningen imorgon, men det blir väl bra bara man kommer dit. Men hela veckan har känts oerhört tung på alla sätt...trist feeling liksom. Eftersom det regnat hela eftermiddagen så kollade vi inte in nåt nationaldagsfirande och det känns helt ok. Skönt bara att vara hemma med sin familj och chilla! Kanske sova resten av helgen? Hm, nä ska ju på Håkan Hellström på lördag och söndag firar vi liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar