onsdag 18 juni 2014

tungt

Blir inte mycket bloggande för tillfället. Livet och dagarna rullar på, men jag är i en svacka som känns evighetstung. Tar mig knappt upp och iväg till jobbet och så fort jag jobbat klart så går luften ur och jag sjunker ner i mörkret där den strålande junisolen inte når.

Kommer hem och är med Widar, somnar i soffan när Matte kommit hem och sedan kan jag inte sova på natten utan att få mardrömmar och flashbacks av gammal skit. Inte blev det bättre av att psykologen ställde in när jag gått och funderat på saker. Är galet trött, men försöker ändå ha fokus på sånt som behöver göras. Orka lite till.

Hamnade i ett gammalt ögonblick, flashback så kraftigt att jag såg allt som en film och jag var där igen. Men det hjälper att krama liten eller Matte. Men det är tungt just nu och då blir det stiltje här. Orkar liksom inte och skulle jag skriva så blev det en svart sörja. Det hamnar i mina egna dokument istället. Det är visst viktigt att sätta ord på saker och ting, att möta dem och lägga dem till handlingarna. Kan säga att strålande sol värmer föga när det inre är ett mörkt kaos.
mörker och ljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar