söndag 17 augusti 2014

Packar för Gotland

I morgon flyger jag och Widar till syrran på Gotland. Några dagars ledigt för att förlänga sommaren, vara ledig innan nya jobbet och för att få träffa nyaste lillkusinen!

Kommer bli bra dagar med mycket snack, bebiskaos, kusinbus, foto, hästar och vara. Ska visst regna en del så jag tror vi får elda i spisen och dricka te medan hösten drar in och Widar snickrar i Anders verkstad. Ska bli gott att träffa syrran, alldeles för länge sedan. Nu är hon en stolt tvåbarnsmor, inte illa det va?!

Men ikväll packas det och som ni ser har Widar packat sin lilla rygga, väldigt viktigt det där! Den stora dataväskan är Mattes jobbväska så den ska inte med. Nä, blir kameraväskan och en resväska samt Widars rygga. Han har packat viktiga saker som inte är farliga för Molly eller bebisen, väldigt viktigt att de inte ska kunna göra illa sig. Min gulliga omtänksamma kille! Medan vi är iväg jobbar Matte som vanligt och när vi kommer hem så drar han på kick off i Kroatien. Jag vill också ha en privat arbetsgivare som varje höst skickar en utomlands på kick off....

Samtidigt som han är iväg börjar jag på mitt nya jobb på öppenvården, ska bli galet spännande även om jag redan nu saknar gamla jobbet!Blir lite roddigt dock att lämna Widar på förskolan vid sju och hinna iväg till nya jobbet och vara sjukt nervös....Nåväl, först till Gotland och fota kusin och syskonbilder!! Har en massa oro i kroppen så det blir nog inte så mycket sömn i natt. Ibland känner man på sig att det där med att sova inte kommer funka. Borde verkligen jobba natt alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar