tisdag 5 augusti 2014

tisdag och tankar

I väntan på säsongens sista Murder in Midsomer så surfar jag lite och bloggar. Dagen idag kunde väl varit roligare och en del kommentarer sätter sig lätt på hjärnan. Men jag försöker släppa det, ingen ide egentligen att hänga upp sig på det när det bara kommer vara en kort period.


Pratade med en av de klienter jag kommit nära under det här halvåret och det är märkligt hur en del människor berör en lite extra och hur gärna man skulle vilja svinga ett magiskt trollspö och bara lösa hens problem så hen kunde få ha det gott efter alla svåra år. Livet kan vara svårt på så många sätt och jag kan bli så frustrerad på hur vi försöker placera ner människor i olika lösningar istället för att anpassa och individualisera lösningarna så att dessa passar individen. Det finns så mycket god vilja, ambitioner och engagemang och ändå så är det så svårt. Men så är ju människor och våra system komplexa, men ibland gör det mig galen!


Jag är nyfiken hur det kommer vara på nya jobbet, om öppenvården kommer kännas anpassad och vettig för de klienter vi möter? Är så nyfiken på nya jobbet, även om mitt taskiga självförtroende får mig att undra om jag kommer klara jobbet? Får påminna mig om att jag jobbat med missbruk på olika sätt sedan 2000 och att jag läst en massa i ämnet och att jag verkligen gillar att jobba med det. Jag kan ju en massa, iallafall enligt mitt cv, men självförtroendet är slående lågt vilket är lite jobbigt. Hoppas på att det ska bli bra i allafall och att vi får en bra höst med roliga saker.

Men nu ska jag orka se lite engelska mord och sedan försöka sova lite. Hoppas innerligt att de får släckt den hemska branden i Sala snart, sambon är från Sala så vi har varit där mycket och känner både folk och bygd. Det är så hemskt att branden tvingar människor och djur från sina hem och ingen vet hur det kommer sluta. Måtte regnet komma snart!
utanför sala nu

1 kommentar:

  1. Hejsan! Tack för dina ord <3

    Jag bor i Horred, 6 mil från Göteborg, och där finns fältet. Åker du häråt så hör av dig så guidar jag :)

    SvaraRadera