tisdag 2 december 2014

VAB och julfix

söt sjukling
Feber och förkylning härjar i litens kropp och idag behövde Matte fixa en del på jobbet så jag fick VAB:a.

Något som stundtals är mysigt, andra stunder pain in the ass och över alltihopa ligger en oro över vad man borde fixat på jobbet samt att jag väl hade behövt häva ur mig lite hos psykologen. Men med tanke på att jag tycker att hon är rätt bombad så kanske det inte gett nåt ändå. Fast ibland gör det ju det även om de sista gångerna kännts helt hopplösa.

Jag och Widar har iallafall haft en dag full med snuva och feber som varvats med en alvedonpigg liten. Vi har kollat alldeles för mycket på tv, läst böcker, plockat i ordning i litens rum, gjort julkort och hängt upp julgardiner.

Däremellan har vi båda legat utslagna i soffan, Widar pga av febern och jag på grund av trötthet då liten var vaken en massa i natt. Hoppas innerligt att vi ska kurera oss till vännerna kommer på torsdag! Blir fullt hus i helgen vilket blir mysigt. Goa vänner från Västerås som vi träffar alldeles för sällan. Kommer bli en del skratt, mycket snack, go mat, liseberg och universeum, kortspel och annat bus. Hoppas att jag inte ska vara alltför trött och ur gängorna bara.

liten fixar julkort till bästisen Gustav
Widarkraken längtar till förskolan och bästa vännen Gustav, så pass mycket att han gjorde ett julkort med hjärtan och godjulmärken till Gustav, i eftermiddags. Han förstår inte riktigt varför han måste vara hemma bara för att han är sjuk.

Men det förstår jag, hade han gått till föris idag hade de skickat hem honom så snart febern rusade iväg igen och det gör den som bara den så snart alvedonet går ur kroppen på honom. Han får tvärhög feber när han blir sjuk, så har det varit sedan han var bebis, men tydligen är det ett tecken på att immunförsvaret jobbar som attan och det ska visst vara bra. Det är skönt iallafall att han är så stor nu att han förstår att han måste dricka ordentligt, det var ju inte det lättaste när han var liten.

I morgon blir han hemma igen och jag med, sedan får Matte ta tors och fre om det behövs då jag har en massa viktiga möten och grejer på jobbet. Längtar till helgen, vännerna och ridlektionen! Bokade inte in mig på fredagens gubb och tant eftersom vi har besök, men det drar verkligen i ridsuget, har ju ridit både på fre och lör det sista och skulle rida ännu mer om jag hade råd. Så nästa fre bokar jag in mig och så får det nog bli terminen ut. Bara tre veckor kvar på terminen, men har ju hoppkursen 29-30 dec och den kommer bli sjukt kul! Sedan börjar ju vårterminen 3 jan! Våren kommer ju bli spännande med (förhoppningsvis) tävlingsdebut utanför vår egen klubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar