torsdag 5 mars 2015

lite vårpics från götet

Den här veckan har äntligen och jag menar äntligen, lite vår kommit till götet. Efter helgens skitväder med snöblandat rusk så har de senaste soliga dagarna varit som fluffigt milt ludd för en sargad vintersjäl. Tar inte bort svärtan i själen, men det värmer ändå huden lite och släpper en spänning eller två i kroppen. Den här vintern har varit så evighetslång och slitig, jag är så oerhört trött i själ och hjärta. Lite vårsol gör iallafall det lite drägligare!
fyrlampan vid rosenhill
Solen kom i tisdags, lagom till att vi åker till Rosenhill med deltagarna för friskvård och det är en fin plats att vara på. Även om vi körde järnet på gymmet allihopa så fick vi ändå hänga ute i solen också!
götet tis em
När jag åkte hem på eftermiddagen så hängde solen lågt, men fint över Brunnsparken. Bara det att det är ljust när man åker hem är ju en förbättring!
vårfeeling i parken vid stigbergstorget igår
På onsdagen tog jag årets första utelunch och satt i solen i parken vid Stigbergstorget och frös inte en enda stund trots att jag satt på en bänk i en halv timme med öppen jacka och allt. Det är vårtecken det!
på väg hem från jobbet igår em
På väg hem från jobbet i går eftermiddag var det både varmare och ännu finare ljus! Hoppas verkligen det håller sig till helgen så jag kan gå loss med kameran, kliar i fingrarna nu! Så mycket fint ljus ute nu!
brunnsparken, så fint en em i mars
I morse höll jag dock på att frysa häcken av mig då frosten och halken var ett faktum. Kan konstatera något jag egentligen redan visste, slitna gympadojjor är inte de mest ultimata på frosthal asfalt. Höll på att dratta på ända, men räddade det på nåt vis...tur det iallafall.
i morse var det dessvärre frost och halt som f-n

men medan jag väntade på spårvagnen fick jag
medge att det var en vacker morgon
Det var i allafall en vacker morgon även om det var kallt och humöret var halvdant efter att ha vaknat kvart i två på morgonen med ett huvud som envisades med att vilja vara vaket och att jag nästan drattat på ända. Lyssnade på tung musik på maxvolym för att egentligen slippa se eller höra andra människor, orkar verkligen inte ta in andra förutom hemma eller på jobbet. Det är verkligen så, finns ingen energiplats för annat eller andra.
på em friskvård blev det en rask promenad i ett soligt
slottsskogen med deltagarna
På dagens friskvård med deltagarna stod det promenad och slottsskogen så det blev drygt en timmes promenad i solen och med diverse djur. Bland annat en väldigt fin påfågelhane som stilade ordentligt och sedan sälar som var seriöst hungriga. Nordens äldsta säl är 36 år, en hona som jag glömt namnet på nu men som bor i säldammen i slottsskogen!
vissa var tjusigare än andra i vårsolen

tjusig herre
Vaar verkligen vårfeeling och skönt i solen. I skuggan var det desto kyligare och man kan lugnt säga att jag längtar till man kan dra runt i t-shirt! Men visst anade man att våren är på väg och imorgon är det fredag och på lördag är det hoppträning! Finns lite att mota undan mörkret med! I dag när jag kom hem fanns det dessutom ett brev från Sahlgrenska där det stod att jag blivit beviljad sömnutredning och ska boka in ett första besök inom två veckor! Bara ett och ett halvt års väntan...Ska bli intressant och kanske kan det innebära att man får bukt med blodtrycket!
sen såg vi sälmatningen innan det blev en rask promenad tillbaka
till verksamhetslokalen och en del pappersarbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar