torsdag 19 mars 2015

torsdag

Ingen go dag idag även om det varit sol och vår i luften. Fast i morse när jag och liten gick till dagis var det minusgrader...

Var en tuff morgon för liten. När jag ska lämna så måste vi upp sex för att liten ska hinna vakna, äta frukost och klä på sig för att gå till dagis och vara där till sju på morgonen så att jag ska hinna till jobbet strax innan åtta. När Matte lämnar så sover liten fram till sju om han inte vaknar när jag går ut i vardagsrummet på morgonen. Så i morse när jag väckte liten fem över sex var det en väldigt trött kille som undrade om klockan redan var sex?

Lite hårt att släpa upp honom, men han klarar det bra och han gillar att komma tidigt till förskolan och greja där innan det är fullt med barn. Men han blir ju extra trött och det har märkts ikväll då det varit tjafs, tårar och trötthet hela kvällen. Var skönt att Matte kom hem idag och kunde ta hand om en del. Allt blir lite lugnare när han är hemma och det hjälper.

Håller på att kolla upp vad som händer om jag blir arbetslös 1 juli. Mitt vik är ju slut då, men jag hoppas på att få komma tillbaka till uppsökarna, iallafall på nåt sommarvik och sedan får man se. Kollar efter andra jobb också, men det är svårt om man inte vill gå som handläggare. Vill ju gärna vara på utförarsidan och fortsätta jobba med behandling eller liknande medan jag väntar på att kommunen ska starta upp de ACT team som de pratar om. Skulle oerhört gärna gå in och jobba i ett sådant team och jobba med samsjukliga klienter, särskilt om man skulle koppla det till housing first vilket det pratas om. Vi får se hur det går med allt. Kan hända att vissa andra beslut kommer ivägen, vi får se.

Är mycket som känns oerhört tungt, håller på att dippa hela tiden och det är riktigt jobbigt. Hoppas verkligen att våren, ljuset kan bidra till en lite lättare sinnesstämning. Orkar inte med att det ska vara så tungt att vakna varje morgon, det kan inte vara meningen att det ska vara så tungt.
antar det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar