tisdag 28 april 2015

Sommaren löst!

Går ju på ett föräldravik i nuläget, jobbar med missbruksrehabilitering i öppenvård vilket är både kul och en utmaning. Har under året som gått blivit klart bättre på att hålla i grupper, återfallsprevention och behandlingssamtal mm vilket är väldigt kul. Det är häftigt vilken dynamik det kan vara och bli i en grupp. Men det är som sagt ett vik för en tjej som är föräldraledig och även om alla vill att jag ska stanna efter att vikariatet gått ut så är verksamheten och stadsdelens ekonomi inte tillräcklig för att de ska kunna utöka verksamheten med en tjänst så jag får sluta den sista juni.

Har ju lagt ut lite hintar och börjat söka ett par jobb och häromdagen blev det klart med ett sommarvik på uppsökarenheten. Har jobbat där tidigare och vet att det är ett skitkul jobb om än alldeles för dåligt betalt om man betänker vad man kan möta under ett arbetspass. Jag vet att jag kommer tillbaka till goa människor och ett stimulerande, roligt och stundtals alldeles tossigt jobb och jag är skitglad för att det kunde lösa sig så smidigt. Kommer vara ledig en vecka mellan mitt nuvarande vik och somamrviket och det är helt ok.

Visst hade det varit skönt att vara långledig med Matte och Widar, men det hade också inneburit strul med att söka a-kassa vilket vanligtvis tar en evighet att få igång och springa på möten på af osv. Vill helst slippa allt vad myndigheter, blanketter osv, fick nog av det under min sjukskrivning och allt som var innan jag kom igång att jobba. Nu har jag lite ledigt och som det ser ut ett schysst schema med rätt långa men inte så många arbetspass i veckan och det passar fint. Hoppas på en fin sommar så vi kan hänga ute i skärgården på dagarna!

Så nu kommer jag hålla utkik efter jobb som börjar efter 23 aug och då försöka hitta jobb som ligger på behandlingssidan. Har inte tänkt att jag ska gå tillbaka till myndighetsutövningen, har sysslat med det under många år och det känns skönt att inte ha den delen i nuläget. Men behandlingsjobb växer inte på träd och jag som helst hade velat jobba som case manager får nog leta lite till. Å andra sidan hintas det om att det kommer bli ett vik på ett år hos uppsökarna from september och när det kommer ut så ska jag söka det. Sedan vet man ju aldrig om man får det, men söka kan man ju göra. Är gärna kvar och jobbar i stan och skulle helst landa en fast tjänst eftersom vi kollar efter hus, men man kan inte få allt på en gång...Just nu är jag bara glad att jag har löst jobb och inkomst för sommaren utan att krångla med a-kassa och sånt och bonusen är att det är ett roligt jobb med goa människor!
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar