lördag 30 maj 2015

Jag och Lyrik 90 cm, pay & jump 150524


Fick filmerna som snälla Anna Jons filmat under pay&jumpen förra söndagen på Storås. En dag då Lyrik varit ute under natten och var jättetrött och seg och jag som troligen kände av blodtrycket för jag var mest trött, andfådd och ofokuserad. Var väldigt nöjd att vi hoppade igenom 80 och 90 cm felfritt för som ni ser så faller jag både framåt och orkar inte rida ihop honom ordentligt. Se bara andra språnget till oxern när jag trycker av honom ett språng för tidigt så ser ni vilket hjärta han har som länger sig och hoppar trots ryttarens klantighet.

Filmen ovan är från 90 cm rundan och framridningen innan var väldigt seg, Var flera av ponnierna och hästarna som också var lite sega efter utenatten så kanske var de inte riktigt vana vid att gå ute än. Innan tävlingen nästa helg så får Lyrik vara inne på natten, tror de andra hästarna som också ska tävla får vara inne med. Ja, det glömde jag säga, idag fick vi veta vilka som rider finalen på Storås nästa söndag och det blev bland annat jag och Lyrik. Är fett förvånad över att vi får chansen en gång till och vi kommer göra vårt bästa så hoppas jag att blodtryck och annat inte jävlas. Vore fint att få vara med och göra fina rundor för laget!!

Det ska lånas in tävlingshinder från en annan ridklubb och det är en utomstående banbyggare som det måste vara på Bohuscupen så det kommer bli vansinnigt spännande! Sedan kommer man vara stolt storåsare för hela Storås kommer vara uppfejjat och bäst så hur det än går kommer man gå runt och le även om knäna skallrar av nervositet! Matte och Widar ska komma och titta och det är ju inte heller fel. Oftast är de ju inte med ute i stallet eftersom ingen av dem är hästintresserad och det tar ju ett antal timmar vad det än är man gör i stallet!

2 kommentarer:

  1. Vaddå seg?! Har nog aldrig sett honom springa så snabbt ;) (känslan var antagligen annorlunda). Skulle ju vara typiskt att jag missade den pay & jumpen, banan såg ju för en gångs skull rolig ut...

    SvaraRadera
  2. haha tack sophie! fick ju fram honom inne på banan lite ändå men segt var det i känslan hela dagen. men fina lyran är en kämpe!

    SvaraRadera