måndag 14 mars 2016

nya tag

Påbörjar seriös viktminskning igen, den här gången med viktväktarna. Har haft en lång slarvperiod där jag sköter mig stundtals med kost och motion, tack och lov bränner ju ridningen och stallet en del varje vecka. Men alldeles för dålig kost ska idag återigen stagas upp och VV-möte lär det bli i veckan. Har 10-12 kilo till jag vill ta bort och dit är det en bit. Under ungefär sista halvan av 2015 skalade jag av 13 kilo och nu är det en bit kvar. Fick en del mediciner utsatt och efter det började det gå att minska i vikt igen, en del mediciner sabbar verkligen viktbiten. Sedan fick jag ju i samband på blodtrycksutredningen besked om att min ämnesomsättning är fett låg vilket inte är särskilt roande.

Har stått still under matslarvet och det får jag väl tacka ridningen och de träningspass som vi har med killarna på jobbet för. Men nu är det matordning och gym som ska komplettera det hela, men jag kommer inte köra någon maxpress, det får ta sin tid under 2016. En stor motivationsfaktor är att jag ska bli smalare och få bättre kondition och bålstyrka för att orka rida på ett bra sätt. Efter graviditeten med liten så har mina magmuskler gått isär så till den grad att sjukgymnasten när jag gick hos honom fick ner 2-3 fingrar i mellanrummet och då hade det gått mer än ett år efter förlossningen och han konstaterade att enda sättet att få ihop dem igen är operation.

Dyrt, risky och smärtsamt så fokus får bli att träna upp korsetten och åtminstone minska mellanrummet. Han är inte den enda sjukgymnasten jag varit hos efter liten som säger samma sak så det är väl ett faktum. Det är ändå skillnad hur jag ser ut i år jämfört med förra året på bohuscupen, vissa bilder därifrån är ju inget kul alls.

Sen vill man ju få bättre flås och på sikt bättre ork och komma ner i kläder som jag hade innan Widar och lite till. Någonstans måste man börja och jag börjar här så får vi se. Vet att jag kommer vackla hit och dit, men då är det väl upp på banan. Belöningar väntar runt knuten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar